Jump to content


Photo

EDM Production and Appreciation thread!

MUSIC

  • Please log in to reply
419 replies to this topic

#401 MatrixChicken

MatrixChicken

    Knock knock, Scootaloo...

  • Members
  • 869 posts
  • NNID:MatrixChicken
  • Fandom:
    MLP:FiM, Mario, Star Wars... And more...

Posted 27 February 2016 - 01:59 PM

The almighty Serum ofc!

 

Ah yes... Next time that beautiful beast goes on sale...


https://soundcloud.c...rialint/s-YVZkr

 

Tutorial incoming sometime Keepo


 

Tutorial is up, but it's processing... :L


https://clyp.it/3aj0pzmt

 

So I learned how to growl with Sytrus. I'm actually liking this a lot...


splatoonmcsig2_zps010eb482.png

 

Deviantart: MatrixChicken | Youtube: ThunderFilmStudios | Twitter: @JohnAlBerge

Twitch.tv: ThunderFilms | Soundcloud: ScootriX


#402 Chaos

Chaos

    Red Train Hero

  • Members
  • 954 posts
  • NNID:ChaoticPikachu
  • Fandom:
    Anime

Posted 27 February 2016 - 08:37 PM

The almighty Serum ofc!

how much does serum cost x.x



#403 MatrixChicken

MatrixChicken

    Knock knock, Scootaloo...

  • Members
  • 869 posts
  • NNID:MatrixChicken
  • Fandom:
    MLP:FiM, Mario, Star Wars... And more...

Posted 01 March 2016 - 12:06 AM

I have no idea of what I am doing anymore haha:

https://clyp.it/0oecew23

 

Oh btw, I forgot to ask... How did you make that tight Zedd-like saw synth at 0:20 in that clyp? Always wanted to know how to do stuff like that... lol


splatoonmcsig2_zps010eb482.png

 

Deviantart: MatrixChicken | Youtube: ThunderFilmStudios | Twitter: @JohnAlBerge

Twitch.tv: ThunderFilms | Soundcloud: ScootriX


#404 Hinkik

Hinkik

    Skrillax numbr 1 faen

  • Members
  • 667 posts
  • Fandom:
    Skrallux

Posted 01 March 2016 - 05:58 AM

Oh btw, I forgot to ask... How did you make that tight Zedd-like saw synth at 0:20 in that clyp? Always wanted to know how to do stuff like that... lol

 

Play with saw waves and distortion. I can send you the patch if you still struggle to find it.

 

how much does serum cost x.x

8bfe8b64c2d4bb77d71e570eee6fb78c.png

 

 

lel


Edited by Hinkik, 01 March 2016 - 05:59 AM.

28gxdv8.png


#405 MatrixChicken

MatrixChicken

    Knock knock, Scootaloo...

  • Members
  • 869 posts
  • NNID:MatrixChicken
  • Fandom:
    MLP:FiM, Mario, Star Wars... And more...

Posted 01 March 2016 - 08:40 AM

Play with saw waves and distortion. I can send you the patch if you still struggle to find it.

 

Kk, thought it was something like that. Lately I've been learning that a lot of my favorite sounds are actually really simple. :P


splatoonmcsig2_zps010eb482.png

 

Deviantart: MatrixChicken | Youtube: ThunderFilmStudios | Twitter: @JohnAlBerge

Twitch.tv: ThunderFilms | Soundcloud: ScootriX


#406 Hinkik

Hinkik

    Skrillax numbr 1 faen

  • Members
  • 667 posts
  • Fandom:
    Skrallux

Posted 20 March 2016 - 09:40 AM

Levan polka remix maybe?

https://clyp.it/v2ykhsyu

 

Just need to get some stems lol.

 

...Not really, that would be awful xD


28gxdv8.png


#407 MatrixChicken

MatrixChicken

    Knock knock, Scootaloo...

  • Members
  • 869 posts
  • NNID:MatrixChicken
  • Fandom:
    MLP:FiM, Mario, Star Wars... And more...

Posted 21 March 2016 - 09:00 PM

https://soundcloud.c...tting-somewhere

 

I love cinematic impacts.


splatoonmcsig2_zps010eb482.png

 

Deviantart: MatrixChicken | Youtube: ThunderFilmStudios | Twitter: @JohnAlBerge

Twitch.tv: ThunderFilms | Soundcloud: ScootriX


#408 Hinkik

Hinkik

    Skrillax numbr 1 faen

  • Members
  • 667 posts
  • Fandom:
    Skrallux

Posted 23 March 2016 - 03:10 AM

https://soundcloud.c...tting-somewhere

 

I love cinematic impacts.

 

Needs more punch in the impacts though. Side chain?

 

Overall, a very good track. But it kinda sounds like you've ripped off many sounds from Virtual Riot??


Edited by Hinkik, 23 March 2016 - 03:11 AM.

28gxdv8.png


#409 MatrixChicken

MatrixChicken

    Knock knock, Scootaloo...

  • Members
  • 869 posts
  • NNID:MatrixChicken
  • Fandom:
    MLP:FiM, Mario, Star Wars... And more...

Posted 23 March 2016 - 06:12 AM

Needs more punch in the impacts though. Side chain?

 

Overall, a very good track. But it kinda sounds like you've ripped off many sounds from Virtual Riot??

 

Yeah maybe some sidechain for the impacts would be good...

 

I won't deny that it does have a lot of VRish sounds... I'm not using any samples, all the growls were made from scratch, though I did loosely base them off of a Seamless tutorial on one of VR's old growls.

 

They started out as a lame FM growlish thing (https://clyp.it/yshhvdds), then I added a vowel filter (automated high pass and high peak) and it sounded like this (https://clyp.it/3aj0pzmt)... It's the only method to make growls I know so far, lol... I even have another MORE VRish growl I wanna use in this song... (https://clyp.it/tmhq2jjn) Just the same concept but the main oscillator is a square instead of a sine. :P


splatoonmcsig2_zps010eb482.png

 

Deviantart: MatrixChicken | Youtube: ThunderFilmStudios | Twitter: @JohnAlBerge

Twitch.tv: ThunderFilms | Soundcloud: ScootriX


#410 Hinkik

Hinkik

    Skrillax numbr 1 faen

  • Members
  • 667 posts
  • Fandom:
    Skrallux

Posted 29 March 2016 - 06:58 AM

This is probably my next release.

 

https://soundcloud.c...goodm-1/s-ug8ql


Aaaand. It's out =)


Edited by Hinkik, 26 March 2016 - 01:25 PM.

28gxdv8.png


#411 MatrixChicken

MatrixChicken

    Knock knock, Scootaloo...

  • Members
  • 869 posts
  • NNID:MatrixChicken
  • Fandom:
    MLP:FiM, Mario, Star Wars... And more...

Posted 29 March 2016 - 08:29 AM

 

Noice job m808

 

You've gained a large following and a lot of skill since this thread first started. Keep it up! :D


splatoonmcsig2_zps010eb482.png

 

Deviantart: MatrixChicken | Youtube: ThunderFilmStudios | Twitter: @JohnAlBerge

Twitch.tv: ThunderFilms | Soundcloud: ScootriX


#412 Hinkik

Hinkik

    Skrillax numbr 1 faen

  • Members
  • 667 posts
  • Fandom:
    Skrallux

Posted 29 March 2016 - 09:02 AM

Noice job m808

 

You've gained a large following and a lot of skill since this thread first started. Keep it up! :D

 

Tbh, I think you've gained more skill relatively. Your new stuff is miles ahead of what you posted here at first.


28gxdv8.png


#413 MatrixChicken

MatrixChicken

    Knock knock, Scootaloo...

  • Members
  • 869 posts
  • NNID:MatrixChicken
  • Fandom:
    MLP:FiM, Mario, Star Wars... And more...

Posted 29 March 2016 - 03:56 PM

Tbh, I think you've gained more skill relatively. Your new stuff is miles ahead of what you posted here at first.

 

I guess so, yeah. I was utter garbage at first lol...


splatoonmcsig2_zps010eb482.png

 

Deviantart: MatrixChicken | Youtube: ThunderFilmStudios | Twitter: @JohnAlBerge

Twitch.tv: ThunderFilms | Soundcloud: ScootriX


#414 Hinkik

Hinkik

    Skrillax numbr 1 faen

  • Members
  • 667 posts
  • Fandom:
    Skrallux

Posted 31 March 2016 - 07:12 AM

I guess so, yeah. I was utter garbage at first lol...

 

No I dont think so.

 

Btw I recommended you to a channel with 90k subs. I hope they will contact you =)


28gxdv8.png


#415 Chaos

Chaos

    Red Train Hero

  • Members
  • 954 posts
  • NNID:ChaoticPikachu
  • Fandom:
    Anime

Posted 10 April 2016 - 01:45 PM

I did a thing. I didn't work on it for very long because it's just supposed to be part of a tutorial I'm doing in my speech class, but I'm still happy with it lol.

https://soundcloud.c.../h-e-x-unmoving



#416 Hinkik

Hinkik

    Skrillax numbr 1 faen

  • Members
  • 667 posts
  • Fandom:
    Skrallux

Posted 11 May 2016 - 11:14 AM

Released a new track that I actually got #1 with on a swedish LAN producer contest =)))))

 

https://soundcloud.c...kik/time-leaper


28gxdv8.png


#417 MatrixChicken

MatrixChicken

    Knock knock, Scootaloo...

  • Members
  • 869 posts
  • NNID:MatrixChicken
  • Fandom:
    MLP:FiM, Mario, Star Wars... And more...

Posted 11 May 2016 - 01:58 PM

Released a new track that I actually got #1 with on a swedish LAN producer contest =)))))

 

https://soundcloud.c...kik/time-leaper

 

Very nice, love me some drumstep.


splatoonmcsig2_zps010eb482.png

 

Deviantart: MatrixChicken | Youtube: ThunderFilmStudios | Twitter: @JohnAlBerge

Twitch.tv: ThunderFilms | Soundcloud: ScootriX


#418 Chaos

Chaos

    Red Train Hero

  • Members
  • 954 posts
  • NNID:ChaoticPikachu
  • Fandom:
    Anime

Posted 12 May 2016 - 09:54 PM

Released a new track that I actually got #1 with on a swedish LAN producer contest =)))))

 

https://soundcloud.c...kik/time-leaper

Ah yes. This is nice. One day I expect to see you on monstercat lol



#419 Hinkik

Hinkik

    Skrillax numbr 1 faen

  • Members
  • 667 posts
  • Fandom:
    Skrallux

Posted 15 May 2016 - 02:05 AM

Ah yes. This is nice. One day I expect to see you on monstercat lol

 

I sent that track in. Got an automated reject answer a few hours later lmfao.


28gxdv8.png


#420 Chaos

Chaos

    Red Train Hero

  • Members
  • 954 posts
  • NNID:ChaoticPikachu
  • Fandom:
    Anime

Posted 17 May 2016 - 12:22 PM

I sent that track in. Got an automated reject answer a few hours later lmfao.

Getting into monstercat is like one of the worlds greatest mysteries I guess


You should try getting a release on Tasty then. That channel seems to be more friendly towards upcoming artists.







Also tagged with one or more of these keywords: MUSIC

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Anti-Spam Bots!